tisdag 26 april 2011

telefontid - brev

godmorgon alla fina,
idag skulle min läkare ringa eftersom det blev fel sist, han hade semester på utsatt telefontid. Jag har väntat å väntat och visst ringde telefonen med dolt nummer. Även om det var en timme försent blev jag ändå lycklig. Nu skulle jag få diskutera alla frågor och få svar på allt..  trodde jag.
I andra änden satt sjuksköterskan som jag pratade med förra veckan. Hon informerade mig om att jag skulle fortsätta på min nuvarande dos och att läkaren skiver ett brev till mig.
Jag påpekade att jag ringt för tre veckor sedan av andledningen att jag ville prata med läkaren på telefon alt få en up-front-tid. Jag har nu, tre veckor senare, fortfarande inte pratat med läkaren som är ansvarig för mitt mående och närmsta telefontid som nu kunde finnas var om två veckor. Jag sa då till ssk, vars fel det inte är, att vi likabra kunde skita i det och vänta några veckor till eftersom jag likväl ska ta nya prover om 4 veckor och sen vänta på en ny telefontid.
Det slutade med att jag fick en telefontid om 2 veckor, ny provtagning om 4 och sen ny telefontid ovanpå det. Störigt.  Sjukvården är inte effektiv någonstans. Och jag jobbar in the middle of it så trust me, jag vet.

Det som är jobbigt är att man ska gå ytterliggare veckor nu utan att veta. Jag kör på min Camebridge-kur och går ner i vikt med denna och är enormt motiverad över att detta skall hjälpa mig en bit på vägen. Jag har kört i 12 dagar och gått ner 5.6 kg. Jag kör stenhårt två veckor till och hoppas på -10. 

det finns en alternativ läkare här i byn där jag bor som har tillåtelse att skriva ut Thyroid.. jag funderar ju skarpt på att ringa och boka en tid där. Vad säger ni? Någon som testar Thyroid?

nåväl.. nu lyser solen och jag kan inte sitta inomhus längre :) Man får försöka få så mycket d-vitamin man kan så dagarna går runt bättre.

Until next time.. 
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar