söndag 17 april 2011

konstiga provsvar

jag blev diagnostiserad i okt 09, sedan dess har mina prover flukterat mellan 12 - 3 - 0.3 - 7 -2.0 och upp igen. Det är superskumt.. precis om om jag accepterar när de höjjer Levaxindosen för att sen svälja ner det och stiga igen.
Min dos blev höjd till 125ug med mål 175ug Levaxin för några veckor sedan på endokrin (dit jag tvingat vc att skicka remiss eftersom de är värdelösa på sköldkörtel) och han sa då, att om jag hade behandlats i exempelvis Usa hade de satt in 175ug direkt den dagen jag blev diagnostiserad och inte mesat med att höja 25 i stöten. Jag har ju mått konstant dåligt sedan sommaren 09 , minst.

Nåväl, igår tog jag nya prover på jobb (arbetar som sjuksköterska) och fick resultatet och nu ligger jag på 0.15??  T4 normalt men stigande hela tiden sedan första provet.

Samtal på tisdag med läkaren, han kommer garanterat säga att jag antingen ska dra ner på Levaxinet eller avvakta 6 veckor till. 6veckor är galet långt tid när man mår bajs.

Eftersom jag gått upp 20kg och lite till sedan jag blev dålig får jag mer panik. Jag klarar inte av dessa extrakilona och att väga såhär. Ja ghar testat allt, galen träning, LCHF under 7 veckor (dvs inga kolhydrater och inget socker och ändå gick jag upp i vikt), viktväktarna.. allt.
Ingenting händer och sommaren närmar sig med en stor dag för mig, jag nollar.. Jag vill inte vara en heffaklump på min 30års dag. Därför har jag nu tagit detta i egna händer och kör sträng shake-diet i 4 veckor för att senare trappa upp med sallad grönsaker och shake. Senare ska jag börja på vv igen.. Men först måste jag bli av med 10-15 kilo.   6e dagen utan fast föda pågår och igår vägde jag mig på -3.1 kg. SWEET!  Im on my way.

Jag vet inte om detta påverkar min sjukdom men just nu skiter jag faktiskt i det. Jag mår sämre för var dag pga att jag ser mig själv i spegeln såhär. Jag klankar inte ner på en enda överviktig person utan säger att det ligger i var och ens ansvar att vi ska få oss själva att må bra, ingen annan kommer göra det åt oss!

1 kommentar:

  1. Hej kära du!!
    Lider verkligen med dig och hopplösheten kring denna jobbiga viktuppgång. Har man inte varit matnojjig tidigare så ser denna sjukdom till att man blir det:-) Tänkte bara så ett frö och fråga om du bett om att få testa t3. Jag har efter fem år ätandes Levaxin också blivit sämre och sämre men ska nu äntligen få testa t3 tillägg. Ber om ett mirakel!!! Det kan vara så att din kropp inte kan omvandla Levaxinet till t3 och därför behöver direkt t3. Detta har en STOR del i oförmågan att förlora vikt! Stort lycka till nu!! Kram!!

    SvaraRadera